Jason har bygget den bil, BMW og Toyota i virkeligheden skulle have samarbejdet om.
Det er efterhånden mange år siden, at den sidste BMW 3-Serie med den interne fabrikskode E46 kørte af samlebåndet.
Alderen har bare ikke gjort bilen mindre populær. Snarre tværtimod er modellen nu nede i et prisleje, hvor det er muligt at købe sig til et solidt udgangspunkt for billige penge.
Det har Jason Ford gjort. Ikke fordi hans BMW E46 Touring på nogen måde er skruet billigt sammen dog. Alle pengene har han i stedet lagt i mekanikken.
LÆS OGSÅ: AMG GT Black Series er den vildeste Mercedes til dato
Mellem forhjulene ligger nemlig en turboladet rækkesekser fra Toyota, ja – en 2JZ, selvfølgelig – og yder vanvittige 1.000 hestekræfter. Præcis 1.000 hestekræfter.
Den gigantiske Garrett GTX3584-lader bærer en god del af ‘skylden’.
I kabinen er der kun lige blevet plads til to skålformede racersæder, et rat og tre pedaler. Resten er skrællet væk, mens dørsiderne er belagt med kulfiber.
Selvom der faktisk er blevet plads til et lækkert anlæg og et bur. Sidstnævnte for en sikkerheds skyld, bilder vi os ind.
Weight reduction, bro!
For at tøjle de på alle måder overvældende mange muskler er BMW’en udstyret med intet mindre end sekstemplede StopTech Trophy-bremser hele vejen rundt. Ligesom de originale hjul har måtte vige for Advan Racing GT-hjul svøbt i Toyo Proxes RS1-gummi.
Klik ‘NÆSTE SIDE’ for at se billederne af bæstet.