Annonce:

Toyota giver op efter 14 år

Japanerne har brugt det i 14 år. Men nu skal det altså være slut. I stedet vender Toyota om og bruger det almindelige logo igen. 

Annonce:

Siden 2009 har Toyota udstyret hybridbiler med et blåligt emblem. Men emblemet er på vej ud.

Japanerne vil nemlig markere hybridbilerne på en ny måde. Eller skulle man sige gammel? For det traditionelle ‘T’-logo vender tilbage til alle Toyota-modeller.

I stedet vil japanerne kun markere, at der er tale om andet end fossilbiler – hvis det da er tilfældet – med en lille blå prik på en krombaggrund.

Artiklen fortsætter efter annoncen:

Det bekræfter en talsmand over for Motor Trend.

LÆS OGSÅ: Haas-kører langer ud efter holdet – “De er nødt til at gøre noget”

Når du i Danmark stadig vil kunne se helt nye Toyotaer kører rundt med blå emblemer, skyldes det, at modellerne endnu ikke har fået faceliftet, som det nye logo er en del af.

Meget apropos hybriderbiler står Toyota stejlet på, at elbilen ikke er den eneste løsning, når det kommer til personbilens fremtid.

Gill Pratt, der er chef for Toyotas researchafdeling, siger i et interview med Automotive News, at det giver langt mere mening for bilmærkerne at tilbyde kunderne flere forskellige muligheder. Herunder hybrider- og brintbiler.

Læs mere efter videoen:

I Danmark har importøren heller ikke ville trække mærkets eneste brintmodel, Mirai, ud af programmet, selvom samtlige brintstationer herhjemme er lukket ned.

Den lille blå prik på krombaggrund skal i fremtiden indikerer hybridmodeller hos Toyota.
Japanerne begynder med Prius og Camry.

Besøg vores annoncør:

Bjørn S. Nielsen
Bjørn S. Nielsen
Bjørn S. Nielsen er uddannet journalist og webredaktør på Boosted.dk. Han har skrevet professionelt om biler i over 10 år. Har du en god historie eller et forslag til en artikel? Så skriv til bj@boosted.dk
Annonce:

Nyeste artikler

Annonce:

Motorsport

Annonce:

Populære

Annonce:

Flere populære artikler

Læs også