6,5-liters V12-skrig eller 4-liters V8-brøl? Valget er dit. Antallet af hestekræfter er det samme i Lamborghini Aventador og en Mansory-tunet Porsche Cayenne.
Cayenne-samlebåndet på Porsches fabrik i Stuttgart har ikke stået stille, siden den første model trillede ud på vejene i 2002. Så at kalde modellen en succes er en underdrivelse.
Alligevel har en Cayenne aldrig før været så vild og voldsom, som de tyske vandvidstunere fra Mansory netop har gjort den seneste model.
For udover at være pakket ind i kulfiber på alt fra kølerhjelm til spejlkapper rocker den massive tysker en hjulmontering på solide 23″ hjul svøbt i 315/25 R23 Continental-dæk. Men ikke bare det.
LÆS OGSÅ: Mercedes får milliardbøde for dieselsnyd
Cayenne, som nu fås som både coupé og coupé-SUV, får med Mansory-behandlingen hele 700 hestekræfter og 900 newtonmeter. For lige at sætte det i perspektiv er det lige så mange hypper som den første Lamborghini Aventador, men faktisk hele 210 newtonmeter mere.
Eller det samme som en hel familebils-moment – mere! Det ekstra skub under hjelmen flytter Porschen fra 0-100 km/t på bare 3,2 sekunder, og den stopper ikke, før speedometeret banker på ud for 300 km/t.
LÆS OGSÅ: Tysk tuner bygger monsterbred Cayenne med diesel-V8
Den ‘almindelige’ Cayenne GTS skal bruge hele 4,5 sekunder, og den taber allerede pusten ved 250 km/t.
Ond, ond vogn!
Klik ‘NÆSTE SIDE’ for at se mere til det tunede bæst!