Mega-hjul og ingen fabriksbegrænsning på tophastigheden – det er Dählers Supra-opskrift
Der kan siges meget om den nye Toyota Supra – og det er der blevet. Især er bølgerne gået højt, når snakken falder på bilens BMW-teknik. Men intet er så skidt, at det ikke er godt for noget.
Bare spørg de schweiziske tunere fra Dähler. De har nemlig fundet ud af at vride hele 460 hestekræfter ud af den tre-liters rækkesekser.
Men det er ikke der, vi begynder. For kan mindre gøre det, er tunerne også klar med et kit, som ‘kun’ sparker 408 hestekræfter og 610 newtonmeter i asfalten.
Det er stadig 68 hypper og 110 newtonmeter mere end fabriksbilen.
LÆS OGSÅ: Phil bruger sin BMW M3 med V10-motor – hver dag!
Men tilbage til de 460 styk. De får nemlig selskab af 660 Nm og en tophastighed, der ikke er begrænset til 250 km/t. Desværre nævner tuneren ikke noget, om hvorhenne på speedometeret Supra’eren så taber pusten fra de dobbelte turboer.
Men nu vi er i gang med at opgradere, siger vi ‘put i kurv’ til Dählers rustfrie udstødningsystem. Det samme går vi i øvrigt til de 21″ CDC1-fælge.
20″ er bare blevet for småt, ik?
Klik “NÆSTE SIDE” for at bladre mellem billederne af Dähler-Supra’eren.