Hvis budgettet ikke helt er til en RS 3, kan lillebror S3 faktisk godt følge med. Bare du spørger hos Manhart.
Tuner-teamet hos tyske Manhart har præsenteret en række opgraderinger til Audis lille S3, som faktisk betyder, at bilen kommer på omgangshøjde med storebror RS 3. I hvert fald når det kommer til hestekræfter.
LÆS OGSÅ: Elon Musk sætter kedelig rekord
Også selvom den to-liters benziner mangler den femte cylindre i forhold til RS’eren. For med ny intercooler, kulfiber-indsugning og Remus-udstødning i rustfrit stål nærmer vi os de 400 hestekræfter fra RS 3. Med en ny motorstyring sætter Manhart trumf på.
Helt konkret lover den tyske tuner 400 hestekræfter og 515 Nm. Det er syv hestekræfter mindre end fabriksbilen RS 3 Performance. Til gengæld har den tunede S3 mere moment. 15 newtonmeter for nu at være helt præcist. Eller 515 Nm i alt.
Den er skudt i kælderen
Når det kommer til køreegenskaberne, har Manhart strammet undervognen op med H&R-fjedre. Det giver et fald i frihøjden på 30 millimeter. Både foran og bagtil. Kosmetisk er der også kræset for Audien.
Afgangsrørene kan du nemlig vælge at få belagt med kulfiber. Mod ekstra-betaling, naturligvis. Fælgene vil Manhart også gerne levere. Løsningen er 19″ stor og kaldes Manart Concave One. På billederne her er de holdt i en satinsort finish. Men du kan også få dem lakeret i en mere mat nuance.
Interiøret og bremserne forbliver, som Audi skabte det. Prisen? Ja, den har Manhart ikke sagt noget om endnu. Men for at sætte det lidt i perspektiv koster en Audi S3 fra 673.000 kr., når afgiften er betalt i Danmark. RS 3’eren begynder fra 978.990 kr.