Man kan sagtens slippe godt fra at ligne et hundehus på hjul, bare man har lige så mange hestekræfter som en ægte M-Bimmer.
BMW’s mindste – 1-Serien – har aldrig været nogen særlig smuk vogn. Men hul i det, når nu M135i findes. Og vi siger endda dobbelt pyt, når først de schweiziske tunere fra Dähler har rettet lidt op på sagerne. Både kosmetisk og under hjelmen.
Skal vi tage det sidste først, har den schweiziske tuner peppet godt op i den to-liters firecylindrede turbosag mellem forhjulene. Fra fabrikken yder B48A20T1-motoren solide 306 hestekræfter og 450 newtonmeter, når den i M135i er koblet til et otte trins automatgear.
LÆS OGSÅ: WTF?! Denne VW Boble er lige stå stor som en militær-Hummer
Hvilket Dähler selvfølgelig ikke nøjes med. Nej, her har man hævet ydelsen til 364 hestekræfter og 550 newtonmeter. Hvilket – målt på antallet af hestekræfter – faktisk er lige så godt som den større, tre-liters rækkesekser i BMW M2.
Skal vi lige runde det kosmetiske, forkæler schweizerne M135i med 20″ smedet alu-hjul. Ja, der kan uden problemer sidde 20″ ruller på 245/30-dæk på så lille en Bimmer.
Også selvom Dähler-ombygningen indkluderer en 25 millimeter sænkning hele vejen rundt. Altså på den i forvejen fabrikssænkede M-undervogn.
Nyt udstødningssystem med dobbelte 100 millimeter rørhaler udviklet in house hos Dähler er desuden en del af pakken. Forudsat at du sætter de rigtige krydser på ordresedlen.
Ond, ond vogn!
Klik ‘NÆSTE SIDE’ for at bladre i billederne af bilen.