Spørgsmålet er – har det hjulpet?
Den USA-baserede tuner Vorsteiner har lanceret en række aerodynamiske komponenter til den nye BMW M3 og M4. Altså foruden nogle nye fælge smedet aluminium.
Men det, de fleste nok vil lægge mærke til, er, at Vorsteiner har har lavet lidt om på G80’eren måske mest kontroversielle træk – nemlig fronten.
Tuneren har forsøgt at tone frontens udtryk lidt ned. Det giver, siger de selv, et mere klassisk og mere eksklusivt udseende. Det kan man så mene om, hvad man vil. Faktum er bare, at BMW’s eget bud på fronten tilsyneladende ikke holder kunderne væk.
Faktisk var BMW det bilmærke, der solgte allerbedst i hele 2021. Og det vel at mærke selvom M3/M4 absolut ikke er den eneste model med den særprægede front. Faktisk skal du efterhånden helt op i en M5 for at finde noget, der bare minder om en klassisk bil i BMW’s modelprogram.
Op til 21″ hjul
Hos Vorsteiner er der to muligheder. En redesignet kofanger koster 900 dollars, hvis den skal være i plastik. Mens der skal lægges yderligere 600 dollars oveni for udgaven i kulfiber. Men der er mere endnu. For splitter alene kan kun fås i kulfiber. Og den koster 2.400 dollars. Så er der sideskørter og en ny bagkofanger, du sikkert også skal have med.
Det hele kan købes samlet for små 9.000 dollars. 60.000 danske kroner. For at runde det hele af har Vorsteiner sat deres VP-X-hjul på de biler, som vi har pressebilleder af. De fås i enten 20 eller 21″.
En ny kølerhjelm med ‘hoodscoop’ er desuden på vej.
Klik ‘NÆSTE SIDE’ for bladre i billederne af bilen