Tusinde og รฉn hestekrรฆfters eventyr er netop, hvad de tyske tunere fra MTM har gang i.
Og det pรฅ hele tre Audi RS-modeller. Nemlig RS6, RS7 og RS Q8. En fortรฆlling der hรฆver ydelsen i den fire-liters biturbo V8โer, som bilerne har til fรฆlles, betragteligt.
Ifรธlge tunerne selv gรฅr ydelsen i alle tre modeller fra 600 hestekrรฆfter og 800 newtonmeter til skrรฆkindjagende 1.001 hypper og 1.249 newtonmeter.
Ja, du lรฆste helt rigtigt. 1.000 hestekrรฆfter i en Audi. Eller tre modeller er det jo egentlig. Det kan lade sig gรธre, fordi MTM lรฆser deres egen software ind i bilens motorstyring, samtidig med at de skifter ud i den dobbelte turboopsรฆtning.
LรS OGSร : Stangstiv bilist stoppet pรฅ motorvejen โ sรฅ hรธj var promillen
MTM siger ikke noget om, hvordan det rykker ved de tre bilers prรฆstationer. Men vi skal nok ikke vรฆre i tvivl om, at det kommer til at gรฅ pรฆnt stรฆrkt. Og meget stรฆrkere end det i forvejen allerede gรธr i eksempelvis RS6 Avant, der kun bruger 3.6 sekunder pรฅ at nรฅ fra 0-100 km/t โ og den stopper ikke fรธr, speedometeret siger 305 km/t.
Sรฅdan en omgang er selvfรธlgelig ikke gratis. Har du eksempelvis en RS6โer, der skal peppes โlidtโ op, render regningen fra MTM op i 43.599 dollars. Det er godt 275.000 danske kroner. Er det en RS Q8, skal du lรฆgge 499 dollars mere.
Det hele er selvfรธlgelig eksklusiv selve bilen.
Klik โNรSTE SIDEโ for at bladre i billederne af bilerne.
Tak fordi du lรฆste med. Har du set en fejl i artiklen? Sรฅ skriv til os: bj@boosted.dk