Clubsport-modellen af Golf GTI er forsvundet fra samlebåndet i Wolfsburg, men det forhindre ikke tunerne i at kaste kærlighed efter de eksisterende eksemplarer.
Hvis du kan undvære det nyeste nye i Golf 8 GTI, så kan du få dig en Mk.7 GTI Clubsport nu. Og du behøves ikke nøjes med de 290 hestekræfter og 380 newtonmeter fra fabrikken.
De 31 af hypperne er i øvrigt kun tilgængelige i en overboost-funktion. Altså fra fabrikken. For den slags er ligegyldigt, når først Yido Performance har set på bilen.
Med en stage 2 kit-opgradering af de to-liters turbo-benziner er der nemlig hele 420 hestekræfter og 651 newtonmeter til rådighed. Hvor meget det rykker ved præstationerne, har Yido desværre ikke sagt noget om.
LÆS OGSÅ: I 1990’erne overvejede Mercedes en 8-liters W18-motor
Men en almindelige GTI Clubsport rykker fra 0-100 km/t på 5,9 sekunder, før den møder begrænseren ved 250 km/t.
Det meste ekstreme ved Golf’en finder vi dog ikke under hjelmen! Tjek lige de guldfarvede. Ja, de måler vanvittige 20”. Der er kun lige plads til dem, fordi Golf’en er udstyret med luftvogn.
Læg dertil en komplet udstødning fra Remus og et opgraderet bremsesystem med seksstemplede kalibre, og vi har en bil, der står, som var den trukket direkte ud af verdens største VAG-træf, GTI Treffen i Østrig.
Hård vogn!
Klik ‘NÆSTE SIDE’ for at bladre i billederne af bilen.