Mansory har fået kølerne i Aston Martins SUV DBX. Og de har skruet på alt! Lige fra fælgene til den AMG-udviklet V8-motor.
Den tyske tuner Mansory er ikke ligefrem kendt for at holde igen. Og så alligevel. For på det seneste har tuneren vist, at man faktisk godt kan tage det roligt. Men deres bud på en Aston Martin DBX er alt andet end afslappet.
Aston har allerede gjort meget for ikke at få DBX’eren til at ligne verdens højeste SUV, men Mansory har formået at skyde bilen mere i knæene. Med andre: Hvis den bil møder et vejbump, kommer den ikke videre.
ENORME hjul…
Når det så er sagt, er den udstyret med gigantiske 24″ hjul. Ja, 24″. Mansory siger, at det er for at hjælpe med køling af bremserne. Den tyske tuner har heller ikke være nærige med brugen af kulfiber, men det stikker helt af, når vi når bagruden. Det kan vi faktisk næsten ikke se for de to gigantiske spoilere.
Ikke at der er tale om, at et 80’er-ikon som ludertrappen gør comeback. Men det er ikke langt fra.
Men Mansory vil selvfølgelig ikke være Mansory, hvis de holdt sig til det visuelle udtryk. Så de har – selvfølgelig – også rodet med den fire-liters, Mercedes-udviklet V8’er under hjelmen.
550 hestekræfter? Det’ for lidt!
Når bilen triller af Aston Martins samlebånd i Gaydon, har den 550 hestekræfter og 700 Nm. Det vil de fleste være mere end tilfredse med. Men ikke Mansory. Derfor yder den biturbo-ladet V8-motor nu 800 hestekræfter og 1.000 Nm.
Blandt andet fordi tuneren har skiftet turboerne ud med nogle større enheder. Læg dertil Mansorys egen motorstyring, et nyt udstødningssystem og ny indsugning. Hvilket også forklarer topfarten som nu er 325 km/t, mens disciplinen fra 0 til 100 km/t er ovre på bare 3,8 sekunder.
Fabriksbilen går i begrænseren ved 292 km/t, og den skal bruge 4,5 sekunder på sprinten fra 0 til 100 km/t. Evigheder i bilernes verden.
Klik ‘NÆSTE SIDE’ for at bladre i billederne af bilen.