0-100 km/t på 2,7 sekunder – med taget nede….
Der er mange gode grunde til at sætte pris på Audi R8 V10 – en af de sidste gadebiler med V10-motor, der stadig kan købes fra ny.
Tunerne fra Wheelsandmore kan komme på hele 1.035. Det er nemlig lige så mange hestekræfter, det er lykkedes den tyske tunere at massere ud af den 5.2-liters motor.
Det sammenholdt med 1.000 newtonmeter. Det er 425 hestekræfter og 440 newtonmeter mere end fabriksbilen Audi R8 V10 Plus, som dette monster er baseret på.
Har tunerne så snydt lidt? Ja, det kan du godt sige. For suge-maskinen har fået selskab af ikke bare én men to turboladere. Ligesom man har læst et nyt program ind i motorstyringen.
LÆS OGSÅ: BMW – Vi skærer 50 procent af “det traditionelle” motorprogram
Til gengæld skyder bilen nu fra 0-100 km/t på bare 2,7 sekunder. Hele 1.1 sekund hurtigere end fabriksbilen med blød klud kan gøre det. Og så lyder det af noget, man har nemlig valgt at udstyre bilen med et udstødningssystem fra ligeledes tyske Capristo.
Du ved, dem der er lige så berømt som de er berygtet for at få en djævelsk lydspor frem i enhver moderne superbil.
Tophastigheden er mindst lige så imponerende 357 km/t. Men du kommer til at betale for det. Åh, du kommer til at betale.
Udover bilen, som i Danmark koster på den forkerte side af 3.5 millioner kroner, vil Wheelsandmore have 80.000 euro for motor-optimeringen alene. De fuldfede 20″ fælge på billederne løber op yderligere 13.200 euro.
Altså en regning på 103.200 euro. Eller lige knap 780.000 gode, danske kroner. AV!