Det findes vildere – men så skal du op i en CS-udgave som stadig skal tunes…
Hvor vildt det end lyder, så har den seneste M5-aftapning været blandt i fem år nu. Alderen ændrer dog ikke på, at du skal ud i en hyperbil – som er meeeget dyrere – for at finde noget som er markant hurtigere.
Ramon Performance mener dog, at den store sedan gemmer på mere, end BMW vil ud med. Noget mere faktisk. Ja, også mere end de 653 hestekræfter i CS-udgaven. Og det har de ret i. Tunerne altså- For ved at investerer i større turboer, ny indsugning og udstødning samt anden motorstyringen – blot for at nævne nogle af ændringerne – er det lykkedes at hente svimlende 850 hestekræfter og 1.111 Nm.
Den sidste 5’er med V8’er?
I øjeblikket er det kun konkurrenten Manhart der tilbyder noget vildere i M5-form. Men tyskerne tager til gengæld udgangspunkt i den i forvejen mere potente CS.
Motoren er stadig den 4,4-liters V8’er. Og sådan er der meget, der tyder på at BMW fortsætter med den næste M5. Det seneste forlydender går dog på, at M5’eren er den sidste i 5-Serie-rækken som får lov at kører videre med otte cylindre.
Hvad angår styling, lægger Ramon Performance ikke skjul på, at man har ladet sig inspirere af netop M5 CS. Topfarten er dog endnu vildere – den tunede tysker rammer nemlig 345 km/t, før turboerne taber pusten. M5 CS må ‘nøjes’ med 309 km/t på toppen.
Klik ‘NÆSTE SIDE’ for at bladre i billederne af bilen