Det kan undre, men BMW har allerede dage afstรฅet fra at bygge en M3 Touring โ men sรฅ er det jo godt, at andre vil.
Nuvel, det her er ikke en decideret M3 Touring. Men med Dรคhlers forvandling af BMW M340i er vi godt nok tรฆt pรฅ.
Faktisk har stationcaren flere hypper end selv den seneste M3. Altsรฅ hvis vi ikke medregner diverse Competition Package-biler, specialudgaver og big daddy-monsteret CSโeren.
Pรฅ billederne, som du kan se lรฆngere nede i denne artiklen, stรฅr en touring-model. Men for den schweiziske tuner spiller det ingen rolle, om du kommer med sedan-udgaven i stedet.
Noget ud af den tre-liters rรฆkkesekser skal de nok fรฅ. Faktisk har de formรฅet at fรฅ sรฅ meget ud af maskinen, at de har fundet det nรธdvendigt dele tuningen i to.
LรS OGSร : Husker du Bjรธrns Peugeot 206 โ Mรธrkets fyrste!
Stage 1 giver 442 hestekrรฆfter og 630 newtonmeter. Men kryds Stage 2 af pรฅ ordresedlen og du har hele 475 hestekrรฆfter og 680 under hรธjre foden.
Det er 100 hypper og 180 newtonmeter mere end fabriksbilen. Desvรฆrre har Dรคhler endnu ikke sagt nok om, hvordan det rykker ved tophastigheden eller sprinten fra 0-100 km/t.
LรS OGSร : Men G-Power kan endnu mere med M340i โ her er over 500 hk
Men fabriksbilen maxer ud ved 250 km/t og rammer de fรธrst 100 kilometer i timen efter bare 4.5 sekunder.
Vi forventer selvsagt, at der er en del mere at komme efter her. Ogsรฅ med tunerens eget 20โณ fรฆlg-design svรธbt i Michelin-gummi.
Klik โNรSTE SIDEโ for at bladre i billederne af den brutale Bimmer
Lรฆs flere artikler efter annoncerne: