Det kan godt være, Audi R8 er på vej på pension… Men – den tyske superbil har stadig mere at byde på.
Audi er ved at sende R8’eren på pension. Og det er ekstra dårlig nyt. For der er ingen planer om en afløser. Ikke engang én der kun køre på strøm.
Men så er det jo godt, at vi har tunere rundt om i verden til at tage sig kærligt af de sidste eksemplarer. Eksempelvis VF Engineering.
Den amerikanske tuners nyeste kit R8’eren passer flere udgaver af modellen. Både R8 V10 RWS, R8 V10 Plus og så selvfølgelig den ‘almindelige’ R8. Men det er halvpebret omgang.
Selv uden danske afgifter. For kittet i sig selv koster fra 39.000 dollar. Og så er du stadig kun 800 hestekræfter at gøre godt med i din 5,2-liters V10-motor.
LÆS OGSÅ: Nu advares bilister: Ulovligt klistermærke koster 1.000 kr. i bøde
De 830 hestekræfter koster selvfølgelig ekstra. Og fik vi nævnt, at hele den omgang forudsætter, at du selv kommer med bilen i første omgang? Nå, ikke?
Herhjemme koster en Audi R8 med 540 hestekræfter fra 4,1 mio. kr. Altså når afgiften er betalt. Når det så er sagt, kan VF Engineering levere mere end hestekræfter. Der er også en pokkers masse kulfiberdele at komme efter.