I Porsches 911-modelprogram bliver det ikke vildere end GT2 RS. Men bilen i sig selv kan godt blive vildere.
Du skal være blandt Porsches udvalgte for at få fingrene i en fabriksny Porsche 911 GT2 RS. Og så skal du i øvrigt kunne skaffe 5,5 mio. kr. Vil du have kulfibertag, magnesium-fælge og tyndere tæpper skal der yderligere 600.000 kr. til for Weissach-pakken.
Når det så er sagt, er der faktisk mere at hente og flere penge at lægge. Fra fabrikken er den 3,8-liters boksermotor skruet sådan sammen, at den yder 700 hestekræfter og 750 Nm. Det ændrer Manhart dog. Og det markant!
Nye og større turboladere, friere katalysatorer, nye downpipes og anden motorstyring er blandt andet med til at hæve det tal. Når Manhart er færdige med GT2 RS, kan den sendes retur til sin ejer med svimlende 945 hestekræfter og 1.050 Nm. Og ja, den må stadig køre på vejene.
Kan du leve med, at en anden har kørt bilen før dig, har Manhart faktisk et eksemplar af TR 900 til salg. Den skal du slippe 570.000 euro eller 4,2 mio. kr. for. Det er selvfølgelig den rene metalpris. Held og lykke med at sluge afgiften.