Under det vanvittige bodykit og det lige så spøjse navn ‘P9LM Evo 900’ gemmer der sig en Porsche 911 Turbo S.
Vi kan lige så godt lægge ud med den dårlige nyhed. Den tyske tuner Mansory bygger kun ti eksemplarer af deres bud på en Porsche 911 Turbo S.
Til gengæld er der også skruet gevaldigt op for vanviddet. Hvor fabriksbilen må ‘nøjes’ med 650 hestekræfter fra sin 3,8-liters, sekscylindrede boksermotor, er der mere at hente i P9LM Evo 900.
Meget mere. For som navnet antyder, er det en bil med svimlende 900 hestekræfter. Dertil skal lægges 1.050 Nm.
Det lyder voldsomt, hvilket det da også er. Men på papiret ser det faktisk mindre imponerende ud. For mens Mansory-slæden kun er 0,1 sekund hurtigere fra 0 til 100 km/t end fabriksbilens 2,6 sekunder, er tophastigheden stadig begrænset til 340 km/t.
LÆS OGSÅ: Toyota gør det allerede – nu overvejer BMW om elbiler skal udstyres med ‘falsk’ gearskift
Måske derfor har Mansory ikke følt for at gøre mere ved de bremser, en Turbo S allerede er udstyret med. Omvendt har undervognen fået en overhaling, så Turbo S nu suger sig endnu mere til asfalten.
Og så er P9LM Evo 900 plastret til i kulfiber. Noget som kun gør den i forvejen brede Turbo S endnu bredere at se på. Det hele skal jo passe til den gigantiske spoiler, ikke?
Bilen, Mansory har valgt at vise frem på pressebilleder, er dels sort dels mintgrøn. Er det ikke lige sagen, lover tuneren, at kunderne kan vælge ‘hvilken som helst farve’. Men det kræver, at man er blandt de ti heldige typer.
Prisen har Mansory ikke sagt noget om. Men der er næppe tale om nogen foræring. Især ikke når man tænker på, hvor dyrt 911 Turbo S i forvejen er. På danske plader får du ikke sådan en fætter for under 4,8 millioner kr.