Der er stadig liv i tyske Irmscher. Deres seneste bud på en Opel Astra er dog stadig kun en computer-tegning.
I dag er der langt mellem en underholdende Opel. Det tyske Stellantis-mærke har endda opløst performance-divisionen OPC.
Heldigvis findes der stadig tunere, som kan se potentialet i Opels modeller. Eksempelvis den seneste Astra.
Irmscher kalder deres bud på en Opel Astra for Astra IRC. Men lige nu er det ‘kun’ en computertegning. Et forslag til, hvordan bilen kunne se ud i virkeligheden med andre ord.
Den tyske tuner siger selv, at man forestiller sig omkring 260 hestekræfter. Men de siger ikke noget om, fra hvilken motor.
Skal vi sammenligne med noget, er det 15 hestekræfter mere end vi finder i den nuværende Golf GTI. Og 80 hestekræfter mere end i den mest potente udgave af fabriksbilen Astra med 1,6-liters hybridmotor.
LÆS OGSÅ: Hvad blev der egentlig Rieger Tuning?
Altså hvis vi ser bort fra den virkelige topmodel Astra GSe. Den bil har 225 hestekræfter fra den samme 1,6-liters hybridbenzinmotor. Herhjemme koster Astra GSe i øvrigt fra 430.000 kroner som stationcar eller ‘sports tourer’, som tyskerne siger.
Tilbage hos Irmscher er Astra IRC stadig kun en computertegning. Det samme gælder for de 20″ Hydra Star-aluhjul hele vejen rundt. Man kan dog ikke udelukke en lille produktion, hvis interessen altså er stor nok.
Læs flere nyheder fra og om bilernes verden lige her!