Faktisk er BMW’en nu så blå, at den næsten er turkis. Det går dog ikke ud over antallet af hestekræfter. Tværtimod.
Den tyske tuner Manhart har fået fingrene i BMW’s nyeste bud på en M3. En stationcar. Eller som tyskerne siger “touring”. En bil der har været længe undervejs.
Faktisk lige siden BMW i begyndelsen af 00’erne viste et koncept bygget på den daværende E46 M3 frem som touring.
Den bil blev ikke til noget. BMW følte ganske enkelt ikke, at man kunne forsvare produktionsomkostningerne. Men det kan man med den nye G81 BMW M3.
En bil der faktisk er tegnet af den bare 39-årige Anne Forschner. Nå, det var et historisk sidespring. Tilbage til Manharts udgave.
LÆS OGSÅ: Toyota i nyt forsøg: “Elbiler skal lyde og skifte gear som benzinbiler”
For som vi efterhånden har fået slået fast, holder BMW igen, når en ny M3 Touring – og M3 i det hele taget – forlader fabrikken i München. Selv Competition-udgaven ‘nøjes’ med 510 hestekræfter.
Men den 3-liters rækkesekser kan med sine dobbelte turboer mere. Meget mere. I hænderne på Manhart er den skruet op til 650 hestekræfter og 750 Nm. Hvilket er 100 newtonmeter mere end fabriksbilen.
Men faktisk er der endnu mere af komme efter. I hvert fald hvis du spørger hos konkurrenterne fra G-Power. Deres på det nærmeste giftgrønne eksemplar af G81’eren har 720 hestekræfter. Eller det samme som McLarens topmodel 720S. Tyg lige på den engang!
Som det desværre ofte er med den slags, er alt – hvad du kan se på Manhart MH3 650 – ekstraudstyr. Det betyder, at du skal have mere op af lommen for at få 20″ fælge foran, 21″ bagtil, kulfiber-bremseskiver, M4 CSL-kølerhjelm, andre forlygter og vi kunne blive ved…