Der er Porsches egen 911 Turbo S, og så er der den fra O.CT Tuning
For hvis det er muligt at forfine og optimere en Porsche 911 Cabriolet, er det lige, hvad der er sket i Schweiz. I hvert fald i følge tunerne selv.
På den 3.8 liters flade boksersekser er der bygget to nye turboladere med variabel turbinegeometri. Godt hjulpet på vej af større, dobbelte intercoolere, luftindtag og optimeringer i bilens motorstyring. Det indkluderer programmeringen af de ellers lynhurtige skift i PDK-gearet.
LÆS OGSÅ: Har du set disse 10 fede bilfilm – så gamle er de nu
Med de opgraderinger yder 911’eren med det bløde tag 669 hestekræfter og 880 newtonmeter. På rullefeltet sender motorens ekstra ‘oomph‘ 911’eren fra 0 til 100 km/t på bare 2.59 sekunder.
Til sammenligning skal fabriksbilens ‘kun’ 580 hestekræfter bruge 2.9 sekund på den tur. En evighed til forskel i bilernes verden, og for dem som tør trykke den af.
Nogen vil mene, at det er rigtigt set af O.CT Tuning ikke at kaste sig over 911’erens ikoniske styling og lade linjerne være, som de er.
Den eneste yderligere opgradering, schweizerne tilbyder, er et eget-udviklet udstødningsystem til Turbo S.
Det skal du selvfølgelig også krydse af på slutsedlen, når nu din 911 kan ramme 100 kilometer i timen hurtigere, end de fleste overhovedet kan nå at tænke tanken.