De færreste kender mærket, de udspringer fra. Men nu vil Cupra alligevel gøre kur til danskerne. Nu er direktøren klar med strategien.
For et halvt år siden fik et af Danmarks mest ukendte bilmærker ny direktør. Faktisk fik to bilmærker ny direktør i den omgang.
Både hos Seat og Cupra blev der nemlig skiftet ud på den danske direktørpost. Direktøren hedder nu Christian Sauer, og han er kunnet se Cupra fordoble sin markedsandel herhjemme.
Omvendt er det ikke imponerende tal. Cupra har indtil videre i 2023 tegnet sig for 3,1 procent af nybilsmarkedet. Til sammenligning har søstermærket Volkswagen fat i 9,9 procent af de danskere der har købt ny bil i år.
Til Finans siger Christian Sauer, at han håber, at Cupra kan sætte sig på fem procent af det danske marked med tiden.
LÆS OGSÅ: 75-årige Christopher har fået 14 bøder på grund af sin nummerplade
Internt i Volkswagen-gruppen, som Cupra er en del af, har mærket da også sparket Seat nedad.
Seat, der med tiden slet ikke skal lave biler, er røget endnu længere ned af rangstigen. Læs mere om det her.