De samme bilister har heller ikke den store lyst til at kende vejrudsigten for tre uger ad gangen, viser en ny undersøgelse fra Alfa Romeo.
Mercedes mener, det er den rigtige vej at gå. Det tyske mærke har netop præsenteret biler med op til 56″ store touchskærme.
Men det er ikke det, bilisterne vil have. I hvert fald ikke hvis man skal tro Alfa Romeos seneste kortlægning af bilisternes største ønsker.
Det italienske mærkes kunder bryder sig ikke synderligt om touchskærme der strækker sig fra den ene til den anden af instrumentbordet.
Det fortæller Alfa Romeos topchef Jean-Philippe Imparato i et interview med Autocar. Af samme grund, siger direktøren, vil kommende Alfa-modeller ikke være plastret til med kæmpe touchskærme.
LÆS OGSÅ: Bilist anholdt – overfaldt betjent på motorvejen
– Jeg har respekt for det, Mercedes gør med deres digitale teknologi. Men mine kunder efterspørger ikke meterlange skærme eller 200 infotainment-funktioner i deres biler, siger direktøren.
Jean-Philippe Imparato uddyber, at den typiske Alfa Romeo-kunde ikke er interesseret i, at bilen kan fortælle, hvordan vejret vil være tre uger ud i fremtiden.
Men det betyder ikke, at skærmene i Alfa Romeos biler bliver, hvor de er. Altså størrelsesmæssigt. Lige nu er skærmene i Alfa-modeller blandt de mindste på markedet.
Og i tidligere interview har Jean-Philippe Imparato sagt, at modeller fra mærket vil have skærme ‘større end 13″‘. Men det vil først være efter 2025.
Størrelsen på skærme i biler er dog langt fra det eneste interessante fra Alfas hovedkvarter i Torino i øjeblikket. Den 30. august forventes det nemlig, at mærket præsenterer en superbil.
Sådan en har mærket ikke haft på programmet, siden V8-modellen 8C forsvandt ud af programmet 2010. Og det var faktisk ikke engang en superbil men nærmere en smuk sportsvogn. Læs meget mere om Alfas planer her.