Den i forvejen potente SUV er blevet endnu mere vanvittig under hjelmen
Det har tyske B&B Automobiletechnik sørget for. Og det faktisk ikke vanvittigt dyrt. Tunernes Stage 2-program hæver ydelsen i den 6,2-liters V8 med kompressor fra 707 hestekræfter til 800 styk.
Momentet hæves fra 875 newtonmeter til hele 985 newtonmeter. Det hele for forholdvis beskedne 3.950 euro eller små 30.000 danske kroner.
Sammenlignet med fabriksbilen er 0 til 100 km/t-tiden skåret ned fra 3,7 sekunder til 3,4 sekunder. Og hvor den almindelige Trackhawk, hvis man kan sige det om lige den bil, taber pusten ved 290 km/t, fortsætter den B&B-tunede amerikaner forbi 300 km/t.
LÆS OGSÅ: Mustang Eleanor fra “Gone in 60 seconds” til salg
Derfor må nærmeste konkurrent være Lamborghini-SUV`en Urus, der har 650 hestekræfter. Det italienske mode-fænomen er 0,2 sekunder langsommere fra 0 til 100 kilometer i timen, mens begrænseren sætter ind ved 305 km/t.
På papiret har den tysktunede amerikaner altså mest at skulle have sagt.
Kan man nøjes med lidt færre hestekræfter, koster en Stage 1-tuning 1.500 euro. Godt 11.000 kroner. For den slags penge får V8`eren i Trackhawk 740 hestekræfter.
B&B har udover de motormæssige opgraderinger også et nyt udstødnings-system, større 22″ fælge og et sænkningskit på programmet.