Med twinturbo-setup er det målet, at bilen skal yde på den gale side af 1.500 hestekræfter
Hvis ‘B is for Build’ ikke siger dig noget, så kig på Youtube. Så enkelt kan det siges. Gutten, der endte i problemer for at bruge navnet ‘Eleanor’, har i længere tid bygget på denne vanvittige Lamborghini. Først blev den præsenteret på sidste års udgave af verdens største tunermesse, SEMA-show, og nu er der liv.
Væk er dog den store suge-V10’er. I stedet er den erstattet af noget så ærke amerikansk som en LS-V8’er fra General Motors. Men selvfølgelig ingen almindelig LS-V8.
LÆS OGSÅ: Stor værkstedskæde i modvind – anklages for vildlede reklame
Den er nemlig lagt bag chaufføren med tilføjelsen af ikke bare én, men hele to turboladere. I videoen længere nede i denne artikel ses bilen på en racerbane for første gang siden projektets start. Eller det vil sige – egentlig er vi på en nedlagt landingsbane. Men asfalt er vel asfalt.
Chris, der står bag B is for Build, indrømmer dog, at der er noget vej endnu. Blandt andet giver gaspedalen giver problemer. Lige nu mistænker han en fejl i brændstofsystemet, for Lambo’en kan ikke overføre sine allerede mange hypper til asfalten. I hvert fald ikke på en ‘smooth’ måde, som han udtrykker det i videoen.