Tunerne rundt omkring er for alvor ved at have knækket koden til Toyotas Supra. Den her har eksempelvis 1.000 hestekræfter.
Hvis du ikke ved, hvad der gemmer sig under hjelmen på en Toyota Supra, har du boet under en sten de sidste par år. Men vi ridser det lige op engang mere. Japanerne bruger BMW’s rækkesekser B58.
Den har 340 hestekræfter. Altså i udgangspunktet. For der er plads til mange flere, hvis man ved, hvad man laver. Som her eksempelvis, hvor tuneren MPS (ikke at forveksle med Mazdas ditto, red.) har fået 700 hestekræfter ud af bilen. Altså når den kører på 102 oktan.
LÆS OGSÅ: Her gennemførte politiet den største razzia nogensinde
Brændstoffet gør det selvfølgelig ikke alene. Men hvis man roder lidt videre med eksempelvis udstødningssystemet er der op til 1.000 hestekræfter at hente. Men det betyder – desværre – at bilen ikke længere må køre på vejene. I hvert fald ikke de offentlige.
Kan mindre gøre det, findes der også et program med mindre ladetryk. Så ryger pladerne til gengæld tilbage på bilen. Men du må ‘nøjes’ med 500 hestekræfter, større bremser, et kit med kulfiberdele og Rays-alufælge.
Det hele kan allerede nu forudbestilles. Men prisen skal du ikke spørge os om. Det er sådan noget, man ringer efter.
Klik ‘NÆSTE SIDE’ for at bladre i billederne af bilen
¨