Porsche måtte trække sig. Men fra 2026 kan Red Bull måske godt for brug for Fords hjælp.
Porsche vil sådan set gerne køre med i Formel 1. Tyskerne kunne bare ikke blive enige med Red Bull. Men måske Ford kan efter 18 år væk fra sporten? Ford-toppen solgte netop i 2004 Jaguar-teamet til Red Bull-folkene. Resten er en historie med nu i alt seks verdensmesterskaber.
Fortællingen kan meget vel rumme en genforening. I hvert fald skriver Motorsport.com, at Ford i hvert fald har undersøgt muligheden for at samarbejde med Red Bull i forbindelse med regelændringerne i motorsportens kongeklasse fra 2026.
Tidligere i år fortalte Red Bull-teamchefen Christian Horner, at holdet er ‘fuldt ud fokuseret’ på Red Bull Power Trains, som opstod efter Honda forlod Formel 1 i 2021. Men samtidig afviste Horner, at alle døre er lukket.
Honda spøger stadig
Ford og Red Bull arbejder da også allerede sammen i WRC (verdensmesterskabet i rally, red.), og til Motorsport.com fortæller kilder, at Ford og Red Bull taler sammen på en helt ande måde, end Formel 1-holdet talte med Porsche. Tyskerne ville have en kontrol, Red Bull ikke var vilde med at afgive.
Samme kontrol er Ford angiveligt ikke ude efter. På den anden side har Red Bull stadig gode forbindelser til Honda. Man har endda overtaget løn-overførslerne til mange af Hondas Formel 1-folk, da Red Bull overtog Formel 1-fabrikken i Milton Keynes, England.
Interessant har Honda i denne måned meddelt FIA, at man interesseret i at bygge motorer til 2026-reglementet i Formel 1.