Efter en periode på kun to år har den danske MG-importør trukket verdens første elektriske stationcar fra programmet. Det samme er tilfældet i Norge.
Over and out. Det blev ikke til nogen glorværdig karriere for verdens første elektriske stationcar, MG5, i Danmark.
Dermed er valget, hvis man vil have en elektrisk stationcar, igen begrænset til den noget dyrere Porsche Taycan Turismo Sport.
Da MG-importøren præsenterede bilen tilbage i februar 2022, var det til en fra-pris på 289.999 kr. Tal fra de danske bilimportører viser, at der ikke er solgt én eneste ny MG 5 i år, og at det blev til blot 61 eksemplarer af modellen i løbet af hele 2023.
I pressematerialet fra februar 2022 skrev importøren, at bilen havde ‘alle de features, der skal til for at videreføre MG’s succes i Danmark’. Men sådan gik det altså ikke.
MG’s nyeste bil i det danske modelprogram er næppe nogen erstatning for den elektriske stationcar. Faktisk har de to biler ikke meget andet end et rat og fire hjul til fælles.
LÆS OGSÅ: 77-årig fik regning på 105.000 kr. for at lade elbil op
MG Cyberster er derimod en roadster med saksedøre og 340 hestekræfter i udgangspunktet. Prisen lander lige under en halv million, hvis man kan nøjes med basisudgaven. Læs mere om bilen her.
Tilbage til MG5 var og er det ikke en bil, der gjorde meget væsen af sig. Hverken på vejene eller rent designmæssigt. Importøren har da heller ikke fortalt noget om, at bilen nu ikke længere er en del af programmet i Danmark.
Det er dog ikke kun MG5, der forsvinder ud af bilindustrien på visse markeder. Mere end en håndfuld bilmodeller skal slet ikke med ind i det nye år. Her spiller alt fra helt almindelig alder til direkte konkurser en rolle. Se listen over udgående biler her.
Læs flere spændende nyheder fra og om bilernes verden lige her!