Man finder ikke en mere dynamisk elbil end en Porsche Taycan. Nu har tyskerne skruet endnu et hak op og lanceret Taycan GTS samt en ny Sport Turismo.
Hvis du er pรฅ jagt efter ultimativ kรธreglรฆde i en elbil, er der intet der slรฅr Porsche Taycan, basta. Den kendsgerning understreges nu yderligere med Taycan GTS, som Porsche lover er endnu mere underholdende.
GTS-betegnelsen bruger Porsche til de modeller, der har et รธget sportsligt fokus, men stadig ikke er lige sรฅ hรฅrdkogte som GT-modellerne, hvor vi eksempelvis finder den nye Cayman GT4 RS.
Man skulle tro, at fordi den sportslige kรธrestil var endnu mere i fokus, sรฅ ville rรฆkkevidden vรฆre reduceret. Det er ikke tilfรฆldet med Taycan GTS, som er den fรธrste Taycan, der officielt kan kรธre over 500 km pรฅ en opladning.
Det skriver Bil Magasinet.
Taycan Sport Turismo โ Porsches stationcar
Samtidig med at Porsche lancerer GTS, kommer der ogsรฅ en ny karrosseri-variant af Taycan. Sport Turismo er Porscheโs mรฅde at sige stationcar. Praktisk talt er der tale om en Taycan Cross Turismo, hvor man har fjernet de offroad-inspirerede plastikskรฆrme og reduceret frihรธjden.
Sport Turismo byder pรฅ et lidt stรธrre bagagerum pรฅ 446 liter, hvor en almindelig Taycan sluger 407 liter. Mรฅske mere vigtigt er, at den har 45 millimeter ekstra hovedhรธjde pรฅ bagsรฆdet.
Klik โNรSTE SIDEโ for at lรฆse videre
Lรฆs flere artikler efter annoncerne: