Annonce:

Verdens vildeste Nissan (og dyreste..) går i produktion – mød GT-R 50

Nissan GT-R 50 er navnet på en af de mest eksklusive og brutale japanske superbiler nogensinde, og nu går den endelig i produktion. Læs alt om den hér!

Annonce:

Nissan har flere gange tidligere fristet os bilentusiaster med et vidunder af en superbil, skriver Bil Magasinet. Konceptbilen hed GT-R 50 og var en bil, der blev produceret i et fantastisk samarbejde mellem Nissan og det italienske designhus Italdesign.

Lige siden de viste den første gang i 2018, har vi drømt hede drømme om den japanske italiener, og nu bliver drømmene endelig til virkelighed. Nissan har netop slået fast, at produktionen af bilerne er igang, og at de vil blive leveret til kunderne senere i 2020 og i starten af 2021.

PRIS 7.5 MILLIONER KRONER!!
Kundegruppen er ikke så stor, for Nissan GT-R 50 er rasende dyr. Prisen ligger på 990.000 euro uden afgifter, hvilket svarer til 7,4 mio. kr. Hvis du ganger det tal med en 2-3 stykker har du en cirkapris inkl. danske afgifter. Så deeeet!

Artiklen fortsætter efter annoncen:

Prisen gør, at Nissan GT-R 50 er en superbil for de få. Af samme grund bliver den kun produceret i 50 eksemplarer.

BASERET PÅ NISMO-TEKNIK
Modellen er ikke overraskende baseret på den nuværende og aldrende Nissan GT-R i R35-generationen i Nismo-trim. Italdesign har dog gjort den længere, lavere og bredere. Faktisk er højden formindsket med 54 mm. Samtidig er der gjort en hel del ud af aerodynamikken, og en større og aktiv spoiler er bl.a. kommet til.

YDER 710 HESTEKRÆFTER
Motoren er velkendt, og det er altså en bombe af et maskineri. Den 3,8-liters V6-motor er udstyret med to turboer, og i GT-R 50 er der skruet ekstra op for volumen. Den yder derfor 710 hk, hvilket bør være mere end rigeligt.


Det skulle egentlig have været annonceret på biludstillingen i Genève, at Nissan GT-R 50 nu går i produktionen, men udstillingen blev aflyst pga. corona-epidemien.

Som navnet antyder, er modellen produceret for både at fejre GT-R modellens 50-års jubilæum, men også fordi, Italdesign fejrer samme runde fødselsdag.

Klik ‘NÆSTE SIDE’ for at bladre i billederne af GT-R-monsteret

Artiklen fortsætter efter annoncen:

Annoncer:
Responsiv Iframe

Besøg vores annoncør:


 

Besøg vores annoncør:

Besøg vores annoncør:

Annonce:

Nyeste artikler

Annonce:

Motorsport

Annonce:

Populære

Annonce:
Annonce:

Flere populære artikler

Annonce:

Læs også