Annonce:

Verdenspremiere: Her er det nye Folkevognsrugbrød

Den har baghjulstræk, hækmotor og lang akselafstand som sin berømte forgænger, men kører på el i stedet for benzin. Vi er bag rattet.

Annonce:

Volkswagen afslører den endelige udgave af minibussen ID.Buzz. Den er inspireret af den berømte VW Type 2, der også blev kaldt ‘Rugbrødet’, fordi den ikoniske minibus var formet som et rugbrød.

VW med fem, seks eller syv sæder
Type 2 var i produktion 1949-2013 med luftkølet benzinmotor, og bliver nu genoplivet i en moderne, batteridrevet udgave. Navnet er ID.Buzz, hvilket signalerer familiære bånd til VW’s ID-familie af elbiler, hvorfra den batteridrevne platform (MEB) også stammer.

Artiklen fortsætter efter annoncen:

Den nye model er udviklet i samarbejde mellem VW’s afdelinger for personvogne og varebiler, og kommer fra start i en udgave som personbil med fem, seks eller syv sæder, og som varebil med to eller tre sæder og lukkede paneler i stedet for sideruder. ID.Buzz er den første model fra mærket, der angiveligt har et CO2-neutralt aftryk inklusive produktion af bil og batteri, når den når sin første ejer. Det skriver Bil Magasinet.

Det bliver samtidig den første VW, der ikke fås med naturligt læder fra kvæg. I stedet er en høj andel af tekstiler og materialer i kabinen skabt af genbrugsmaterialer, og traditionelt læder er erstattet er erstattet af nyudviklede, syntetiske materialer med et mindre CO2-aftryk.


Volvo var tidligere på året ude med en lignende erklæring, og er helt holdt op med at indkøbe læder. Vi forventer, at trenden vil brede sig til andre bilproducenter.

Platformen lånes fra ID.4 & co.
Den batteridrevne platform er skalerbar og placeret så lavt som muligt mellem bilens aksler . Den kommer i første omgang med en kapacitet på 82 kWh (brutto) og en ydelse på 204 hk, der leveres til baghjulene.

Batteriet kan lades med op til 11 kW i hjemmelader og op til 170 kW i lynlader, hvilket er den hidtil højeste ladekapacitet for VW-koncernens MEB-platform.

Artiklen fortsætter efter annoncen:

Chefdesigner Albert Kirzinger fra Volkswagen Nutzfarzeuge fortæller, at ID.Buzz lægger sig ganske tæt op ad den originale Type 2.

– I den originale Type 2 sidder du praktisk talt oven på forakslen. I den nye ID.Buzz kan det ikke lade sig gøre på grund af hensyn til sikkerhed, men vi arbejder alligevel med et ekstremt kort udhæng, hvilket også gælder bagtil. En så firkantet konstruktion er unik, og du kan også se det ved at totallængden er 4,7 meter, mens akselafstanden er hele tre meter. Det giver en rummelig kabine, siger han.

Responsiv Iframe

Besøg vores annoncør:

Besøg vores annoncør:

Annonce:

Nyeste artikler

Annonce:

Motorsport

Annonce:

Populære

Annonce:
Annonce:

Flere populære artikler

Annonce:

Læs også