Det er ikke langt fra, at en E46 M3 koster lige så meget som en ny G80. Altså i USA.
BMW E46 er en af de mest M3-generationer. Det både da den var ny og nu, 16 år efter at den sidste E46 M3 forlod samlebåndet. På Bring A Trailer har vi fundet et Imola-rødt eksemplar med uhyggeligt lavt kilometertal.
Faktisk har den ikke kørt mere end 12.000 mil. Små 19.300 kilometer. Ja, du læste rigtigt. Bilen er praktisk talt ny. Sælger skriver, at der følger en hel bunke servicepapirer og en historik uden et eneste uheld med i handlen.
Men det koster lidt. Lige nu er bilen bud op i 60.000 dollars svarende til små 400.000 danske kroner. Det kan du næppe få en lige så fin E46 M3 for i Danmark. Hvis det da overhovedet findes. Men vi skal huske, at det her er den rene metalpris.
Ingen afgift, moms og alt muligt andet dansk gøgl.
Så ja – det er mange penge. Faktisk er bilen her bare 9.000 dollars fra at være lige så dyr som en spritny G80 M3. Sådan en begynder ved 69.000 dollars i USA.
Generelt bærer bilen, hvis da ikke billederne snyder, virkelig også bræg af tilværelsen som ‘garage queen’. De originale Style 67-hjul i 19″ er pakket ind i Hankook Ventus V12 Evo2-dæk, som sikkert har godt med mønster i sig endnu.
Sælger skriver desuden, at bilen er pakket ind i beskyttende klar folie – paint protection film – så Imola-farven burde være så god som ny.
En af grundene til, at E46 M3 er så højt værdsat, er dens motor. S54 hedder den intern hos BMW. Den har 343 hestekræfter og 355 newtonmeter koblet til et manuelt gear. Glemt SMG-gearet. Det er horribelt.
Men 60.000 dollars? Av…!
Klik ‘NÆSTE SIDE’ for at bladre i billeder og video af den jomfruelige M3.