TEKNIKKEN – Hva’ kan den?
MOTOR: Smedet krumtap. JE stempler. Manley plejlstænger med ARP bolte. Crower knastaksler. Trimetal plejl- og hovedlejer. Bearbejdet topstykke. Ventiler og ventilfjedre i titanium. Alt afbalanceret. Works 112 kompressor. Åbent K&N filter. Fluidyne køler. Long Tube headers. Flex-a-Lite elblæsere
SLAGVOLUME: 5,4 liter
LADETRYK: 1,15 bar
EFFEKT: 476 hk på hjulene ved 0,85 bar
MOMENT: 770 Nm på hjulene ved 0,85 bar
MÅLT: SW i Texas, USA
UDSTØDNINGSSYSTEM: 2 x 3 tommer med 2 x sportskat. 2 x 3,5 tommer afgang som sidepipe = monsterlyd…
LITEREFFEKT: 88,1 hk/l ved 0,85 bar
VÆGT/EFFEKT: 4,5 kg/hk ved 0,85 bar
TRANSMISSION: Komplet ombygget 4-trins heavyduty automatkasse med 2400 rpm stallconverter, højere olietryk etc.
UNDERVOGN: Bilstein dæmpere og Eibach fjedre. Tractionbars
BREMSER: Andre skiver. Standard klodser
FÆLGE: 10×20 for og 12×20 HRE 645R
DÆK: Michelin Diamaris 275/40-20 for og 315/35-20 bag
STYLING: Crowl fronthjelm. Sort grill. Hårdt lad
KABINE: A-stolpe med ladetryksur og lambdasensor. Kulfiber-detaljer og et lækker Mondeo-rat
LAK: Sort Ford-lak
VÆGT: 2.120 kg
ICE: DVD, TV, forstærkere og andet godt bygget ind i kabinen
SÅ LANG TID TOG DET: Et par måneder… indtil videre
NÆSTE PROJEKT: Xenon. Andre baglygter. 400 mm bremser med 8-stemplede kalibre. 200 hk lattergas-kit
PRÆSTATIONER: 0-100 km/t: Ikke målt. Topfart: Ikke målt