Volkswagen række af ID.-biler har fået en ny topmodel. Og den bliver rasende dyr i Danmark.
I løbet af efteråret lander Volkswagen nye ID.7 i Danmark. Den danske importør beskriver selv bilen som noget ‘der med sin kombination af imponerende rummelighed, kørekomfort og lang rækkevidde vil sætte ny standard for elbiler i den store mellemklasse.’
Næsten tre meters akselafstand giver luksuriøse pladsforhold i interiøret, og en totallængde på næsten fem meter giver samtidig plads til klassens største bagagerum med en kapacitet på 532 liter, hvortil der er nem adgang via en stor bagklap.
ID.7 er stor, alligevel er den imponerende adræt og har en venderadius på kun 10,9 meter – det samme som en Golf.
En effektiv og 286 hk/545 Nm stærk elmotor sikrer, at ID.7 har et suverænt kraftoverskud under alle forhold.
LÆS OGSÅ: Regeringen kommer med godt nyt – men ikke til alle bilister
Et vindglat karrosseri medvirker til et lavt strømforbrug på mellem 14,2 og 14,5 kWh per 100 km ved blandet kørsel, hvilket giver en rækkevidde op til 618 km (WLTP). Det 77 kWh store batteri kan lynlades med op til 175 kW DC.
Alt dette betyder, at det er muligt at nyde den elektriske køreglæde på de lange distancer.
Ved introduktionen til november tilbydes ID.7 i første omgang i tre varianter – alle i Pro-versionen med 77 kWh-batteri.
Indstigningsmodellen ID.7 Pro til 479.995 kr. er veludstyret og kommer blandt meget andet med et 100 % digitaliseret cockpit, der omfatter et nyt digitalt display foran rattet og et AR-head-up-display, der projicerer diverse kørselsrelevante informationer og vejvisning med pile op på frontruden, så de fremkommer midt i førerens synsfelt og ser ud som om, at de ligger på vejbanen ude foran bilen.
Standard er også et nyt intuitivt infotainmentsystem med 15” touchskærm, IDA-stemmestyring og Discover Pro Max-navigationssystem.
Interiøret tempereres effektivt af et nyt tre-zoners klimaanlæg med adaptive ventilationsdysere, og på listen over standardudstyr finder du også nøglefri betjening, adaptiv fartpilot med Stop/Go, Blind Spot sensor og Lane Assist, og ID.7 Pro kører på 19” alufælge.
ID.7 kommer i to jubilæumsmodeller henholdsvis en Pro 75 Years Edition til 549.995 kr. og Pro 75 Years Edition Max til 599.995 kr.
I disse to jubilæumsmodeller kommer ID.7 med et væld af innovativt højteknologisk udstyr, der løfter kørekomfort og sikkerhed til et nyt niveau.
Forventningerne til ID.7 er store, og direktør for Volkswagen personbiler i Danmark, Michael Ebeling, ser et stort potentiale i den nye elektriske topmodel:
– Volkswagen har gennem årtier stået stærkt i det, vi traditionelt har kaldt for firmabilsklassen. Med ID.7 får vi en elbil, der med sin lange rækkevidde, lynladning og imponerende rummelige og luksuriøse interiør har potentialet til at sætte yderligere fart på elektrificeringen af erhvervslivets flåder.
– Med priser fra 479.995 kr. og et højt udstyrsniveau i indstigningsmodellen har vi også en stor elbil, der er attraktiv for de private bilkøbere, der ønsker en stor elektrisk familiebil med lang rækkevidde. Og det er kun starten. Der er meget mere ID.7 på vej.”
I sommeren 2024 følger yderlige varianter af ID.7. Det gælder en Pro S-version med et større 86 kWh-batteri og en rækkevidde op til 700 km, en rummelig stationcar og en GTX-topmodel med to elmotorer og firehjulstræk.
Bemærk: Artiklen er baseret på en pressemeddelelse. Har du kommentarer til indholdet, bedes du kontakte den pågældende afsender.