Med frygt for at gentage os selv: Er V8’eren i din RS6 ikke hurtig nok? Så få nogen til at kigge på den. Måske Wheels And More
Ab fabrik går en Audi A6 fra at være din motorvejs-makker med overskud, til en frådende tyrenakke når A’et erstattes med RS for Rennsport.
Men er de 552 hestekræfter og 700 Nm fra den fire liters biturbo-V8’er alligevel ikke nok til din højrefod, så er hjælpen på vej. Faktisk er den her allerede. For Wheelsandmore er nemlig klar med et rimeligt potent kit til den i forvejen muskuløse familieflytter.
Ved at modificere de dobbelte turboladere og lege med softwaren i ECU’en har den tyske tuner fra Baesweiler fundet yderligere 256 hk og 280 ekstra newtonmeter.
MOMENTMONSTER
Hvis du ikke allerede har lavet regnestykket, så smider vi lige faciet her. Vi lander nemlig i det luftlagt, der giver en samlede ydelse på vanvittige 808 hestekræfter og 980 Nm. Av!
Endnu er der ingen tider på den klassiske disciplin fra 0-100 km/t, men den kan umuligt være sløv, for tophastigheden skal eftersigende findes, når speedometernålen står og banker ud for… hold nu fast: 344 km/t.
Med i den vilde forvandling følger også opdateringer på den visuelle side med smedede letvægtshjul i fuldvoksne 22″ omkranset af Continental-dæk i 305/25.
Fælgene kan selvfølgelig fremstilles i lige den farve, kunderne måtte ønske. Men vi er slet, slet ikke færdige endnu. Udstødningssystemet er nemlig også peppet op og gjort aktivt, så der er noget mere brøl på de otte cylindre i V-form.
For lige at toppe hele herligheden ordentligt af, så følger en på alle måder justerbar gevindundervogn fra KW med, hvis du sætter kryds de rigtige steder på ordresedlen.
SE DEN NU KNAPT SÅ ANNOYME AUDI-ULV I GALLERIET HERUNDER