Hvis du vil køre hurtig Audi, men synes R8 er for upraktisk, så spørg lige MTM, hvad de kan gøre ved Audi RS5
En hel del viser det sig. For kan du undvære fire cylindre i forhold til basis-V10’eren i R8, kan MTM faktisk hente ligende performance ud af den 2.9-liters V6’er i RS5.
Med tunernes stage 2-løsning hæves ydelsen i RS5’eren fra 450 hestekræfter og 600 newtonmeter til imponerende 560 hestekræfter og 732 Nm.
Det er bare 10 hestekræfter mindre, end basisudgaven af den 5.2-liters V10’er af en superbil kan prale med. Men det er faktisk hele 172 newtonmeter mere end R8 har.
LÆS OGSÅ: Eleanor fra ‘Gone in 60 seconds’ søger ny ejer
MTM siger desværre ikke noget om, hvor hurtigt deres tunede RS5’er går fra 0-100 km/t. Det gør R8’eren i øvrigt på 3.4 sekunder.
MTM vil dog gerne fortælle, at RS5’eren først taber pusten fra de dobbelte turboer ved 290 kilometer i timen. Så på toppen vinder fabriks-R8’eren med 324 kilometer i timen stadig.
Men helt ærlig – det er ikke dårligt i en RS5’er! Og det hele til en pris på ‘bare’ 2.149 dollar. Eksklusiv bil, selvfølgelig. Kan vi bestille tre/fire stykker, MTM?