VW’s absolut mest solgt produkt er fortid på hovedkontoret i Wolfsburg. I stedet vil kantinen introducere veganske alternativer.
Volkswagens mest solgte produkt er faktisk ikke en bil, men derimod den berømte currywurst-pølse, som fabrikken har fremstillet siden 1970’erne. Og det i millionvis.
Men nu er det snart slut. I hvert fald med serveringerne af den berømte pølse i hovedkontorets kantine i Wolfsburg. I stedet skal varenummer ‘199 398 500 A’ erstattes af vegetariske og veganske produkter.
Det oplyser topchef Herbert Diess af alle steder i et opslag på mediet Linkedin. Faktisk tilbyder Volkswagen allerede sine medarbejder en vegetariske currywurst på flere af mærkets fabrikker. Og nu er turen altså også kommet til hovedkontorets kantine.
Og måske det ikke er så underligt endda. I hvert fald ikke hvis man ser på Volkswagens eget mål om at droppe kød i fabrikkens kantineprodukter fra 2025.
Det skal gøre medarbejderne sundere, lyder chefens forklaring.
Det er dog ikke noget, der falder i lige god jord hos alle medarbejdere. For medarbejderne ved Golf-samlebåndet i Wolfsburg er det således lykkedes at beholde pølsen på menuen, fordi man klagede til fagforeningen. Det skriver Wolfsburger Nachrichten.
Med 18.000 pølser om dagen er currywursten da også det, VW producere allermest af.