I Præstø er de klar til en TSR-S-afløser. Et bæst med flere cylindre og endnu flere hestekræfter.
I Præstø er de klar til at begynde forfra. Den næste Zenvo bliver en 12 cylindret sag med to turboer, hybrid-teknologi og et sted mellem 1.500 og 1.800 hestekræfter. En ny gearkasse bliver det også til. Alt sammen noget Zenvo vil udvikle. Og som var det ikke nok, vil det nye motor snurre med hele 10.000 omdrejninger i minuttet.
Det fortæller firmaets administrerende direktør Jens Sverdrup til Top Gear oven på Monterey Car Week. Her præsenterede danskerne planerne om en ny model og altså en ny motor for en meget udvalgt skare af personer.
Ifølge Top Gear har Zenvo udviklet en nyt kulfiberchassis som uden problemer kan udstyres med en elmotor. Men kunderne vil hellere have forbrænding. Og derfor valgte folkene i Præstø at gå V12-vejen. Først næste år er Zenvo dog klar til at vise resten af verden, hvor den nye bil tager sig ud.
En SUV er udelukket
Men vi ved allerede nu, at de bygger to udgaver. En til gade og en mere bane-orienteret. Hvordan fordelingen biler bliver, må tiden vise. Men Zenvo siger, at de allerede har fået 30 forudbestillinger på den nye model. Eller dobbelte så mange biler som den lille fabrik har solgt de sidste 15 år.
Men der måske mere på vej. For Jens Sverdrup fortæller, at de i Præstø også overvejer en ‘junior’-model. Men at der helt sikkert ikke bliver noget af SUV med Zenvo-emblem. Den mindre model vil Zenvo højst sandsynlig udstyre med V8-motor. Præcis ligesom den nuværende TSR-S er det.