Ja, den findes i forvejen. Men nu har den fået nummerplader på!
Her på Boosted.dk skrev vi første gang om Zyrus i februar forrige år (ja, hvor længe virker det ikke lige siden?, red.) Dengang præsenterede de gale nordmænd bag navnet en Lamborghini Huracan med twinturbo, V10’er og 1.200 hestekræfter.
Nå, men nu. Nu, venner – har den samme bil fået nummerplader på. Den hedder stadig LP1200, men den har fået tilføjet ordet ‘strada’. Altså italiensk for vej.
Hvad betyder det så? Tja, ikke 1.200 hestekræfter. I hvert fald ikke i første omgang. De heldige købere – 12 ud af 24 biler får nemlig nummerplader på – får hver især en bil med 900 hestekræfter.
LÆS OGSÅ: Nu kan du igen få forhøjet skrotpræmie
Men. For der er ét stort men. Med et par tryk i en smartphone-app er samtlige 1.200 hestekræfter nemlig tilbage. Sådan helt officelt skal du være i nærheden af en racerbane, før den slags er helt lovligt. Men det behøver resten af trafikken jo ikke at vide.
En hidsig sag
Nu er det ikke sådan, at LP1200 er en Super Trofeo med lidt ekstra kulfiber. Jo, det er den også. Men den er meget mere end det. Bilen begyndte livet som en Huracan LP640-4, når den kommer til Norge, genopbygges den så med 600 nye dele.
Deriblandt en vanvittigt stor hækvinge. Det betyder blandt andet en egenvægt på bare 1.427 kilo og producerer hele 2.010 kilo downforce ved en hastighed på 200 kilometer i timen.
Hvad betaler du så for titaniums udstødning, kulfiber og vanvittigt mange hestekræfter? Vi har næsten ikke lyst til at sige det, men… 595.000. Altså euro.
Det er 4,4 millioner danske kroner. Før afgifter. Men så følger der også trackday og køreråd fra Zyrus’ ingeniører med i pakken.